6 redenen waarom je een website moet hebben

Een website voor je bedrijf is van essentieel belang.  Ook al heb je een eenmanszaak. Waarom?

1. 24/7 bereikbaar

Of het nu gaat om verbouwingen of je nagels laten lakken.  Wie niet meteen een adres kent zal eens surfen op het net, tijdens zijn vrije tijd… en dat is in de meeste gevallen op de uren dat jij net gesloten bent.  Geen probleem: de klant vindt alle info op je website en contacteert je via je contactformulier.  Dat laat jou de ruimte om te antwoorden wanneer het jou past!

2. Kom over als een betrouwbare ondernemer

Geen website wekt in veel gevallen argwaan of irritatie op.  Al is het maar om je adres of telefoonnr op te zoeken.  Met een website toon je de klant dat je professioneel bent.  En aan de hand van referenties of klant reviews kan je meteen het vertrouwen van je klant winnen.

3. Gebruik uw website ook in offline communicatie.

Zet je een advertentie in de zondagskrant, of druk je flyers?  Door je website te vermelden geef je de lezer meteen een pak extra info mee.  Bovendien kan je na het verschijnen van de advertentie ook meteen gaan kijken hoeveel extra bezoekers je site heeft.  Zo weet je meteen of je advertentie zinvol was!

4. Etaleer je kennis

Leg uit wat je concreet doet, welke technieken of producten je gebruikt.  De (toekomstige) klant weet graag zo veel mogelijk over jou voor hij met jou in zee gaat! Dit geeft een pak meer vertrouwen!

5. Blijf up to date

Werk je met een nieuw product, of net een nieuwe techniek onder de knie en wil je hier graag reclame mee maken?  Vermeld het op je site en deel het via facebook, instagram, twitter,…. Je bereikt er meteen een heleboel mensen mee!

6. Krijg feedback van je acties

Aan de hand van de heel gedetailleerde statistieken van Google Analytics kan je na iedere marketing actie de resultaten analyseren: en dat levert heel wat bruikbare info op.  Dan praten we niet alleen over het aantal bezoekers op je website maar ook:

  • via welk kanaal kwamen ze op mijn site? (facebook, andere site, google zoekterm,…)
  • op welke pagina zijn ze aangekomen
  • hoeveel pagina’s hebben ze bezocht
  • hoelang blijven ze gemiddeld op een pagina?
  • ….

Probeer dit maar eens met een advertentie in de krant!