Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?

Wie tegenwoordig wat rond surft op het internet om informatie op te zoeken rond websites en marketing krijgt al gauw heel wat termen rond zijn hoofd geslingerd.  Enkele veelvoorkomende en heel belangrijke zijn: SEO en SEA.  Maar wat is dit nu juist?

In onderstaand artikel geven we je inzicht.

Het doel van beide termen is alvast hetzelfde: Meer bezoekers op je website!

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising: Dit houdt in dat je betaalt om bovenaan in de zoekresultaten te verschijnen wanneer je bepaalde zoekwoorden intikt.

Zie onderstaand voorbeeld: bij het intikken van Drainage in Google zie je bovenaan de zoekresultaten:

 

 

Alle resultaten die bovenaan verschijnen met de tag “ADV” zijn dus betaalde advertenties.

De betaling gebeurt via Google Adwords en werkt als een veilingsysteem: Je bepaalt zelf het bedrag dat je wil betalen per keer dat er op je advertentie wordt geklikt.  Veel bieden is echter geen garantie om bovenaan te staan.  Google houdt rekening met het bedrag, maar ook met je website zelf:  Is de website responsive?  Staan er duidelijke informatie op? ….  Via een geheim algoritme wordt de plaats van de advertentie bepaald.

SEA is vooral interessant bij het lanceren van een website.  Als je start met een nieuwe site, kan het een tijd duren voor je op de eerste pagina van Google terecht komt in de gewone zoekresultaten, een advertentie vangt dit op.  Ook als er veel concurrentie is binnen je werkgebied kan SEA ervoor zorgen dat je toch vlot gevonden wordt via Google!

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimalisation.  We analyseren je site en gaan deze optimaliseren waardoor de positie van je site in de “gewone” (niet-betalende) zoekresultaten verbetert.  Afhankelijk van je werkdomein, en de concurrentie,  gaat het bij de ene al wat vlotter dan bij de andere…

SEO is in tegenstelling tot SEA een lange termijn visie:  door aanpassingen uit te voeren op je website ga je de zoekresultaten beetje bij beetje gaan verbeteren en stijg je dus telkens enkele posities.

Het is ook een spel van trial en error: Uiteindelijk zit de concurrentie ook niet stil, dus dien je hier telkens op in te spelen… Opvolging is dus heel belangrijk!

Als SEO’er gaan we je site screenen op enkele belangrijke punten:

  • Welke trefwoorden gebruik je vaak op je site? Zijn dit wel de trefwoorden waar je doelpubliek ook op zoekt?
  • Is er iets wat jij anders (beter!) doet dan de concurrentie? Iets die jou specifiek maakt? We spelen hier meer op in zodat je op jouw specifiek domein zeker goede zoekresultaten behaalt.
  • We bekijken de linking van je site: werkt je site met tripeld.be/dlkd?kdie of www.tripeld.be/webdesign. Je kan al raden dat het laatste de beste oplossing is!
  • De site moet leven: er dient dus regelmatig nieuwe content op te komen, interessante artikels waarbij je de consument informeert!

SEO is een verhaal dat nooit stopt, wij volgen uw website voor u op, met regelmatige rapportage, op basis van statistieken!  Een goede SEO zorgt er voor dat je op termijn het betalend adverteren kan afbouwen.

Wil je graag meer informatie?

Neem contact op!