Je website is al een aantal jaren oud en eigenlijk kijk je er niet veel naar. Maar ergens besef je wel dat een website belangrijker wordt en dat deze misschien aan vernieuwing toe is. Hieronder alvast enkele redenen waarom je website een update verdient:

 

1. Je website past zich niet aan op smartphone of tablet (responsief)

Is je website niet  aangepast voor gebruik op de smartphone en tablet, dan is het NU het moment om te schakelen. Meer dan 50% van je bezoekers bekijkt je website via deze toestellen.  Zorg ervoor dat ze niet meteen weg surfen.

 2. Je website laadt ontzettend traag

Niets frustrerender dan te moeten wachten op een traag ladende site. Google houdt hiermee rekening in de zoekmachine ranking en klanten haken na 3 seconden laadtijd onherroepelijk af. Hou daar rekening mee.

3. Je bedrijf is geëvolueerd, je website niet

Je bedrijf evolueert jaar na jaar.  Je activiteiten wijzigen een beetje, je specialiseert je,  je neemt extra mensen aan,…  Zorg ervoor dat ook op je website duidelijk wordt dat je bedrijf verder professionaliseert en/of groeit!

Het is een gouden regel om elke 3 jaar je website een stevige vernieuwing te geven. Niet enkel willen klanten dan wel eens iets nieuws zien, ook uit technisch standpunt is een update aangewezen. Het internet staat immers niet stil en technologie verandert voortdurend.

 

4. Je website werkt nog met Flash

Gebruik je Flash op je website, dan is het tijd om dit aan te pakken. Adobe Flash is traag, zit vol bugs en is gedateerd. Niet alleen neemt Google dit niet op in zijn ranking, op Apple devices zijn de sites niet te raadplegen.

 

5. Je kan je website zelf niet aanpassen

Als je voor elke kleine aanpassing op je website een beroep moet doen op een externe partij, dan komt er niets van in huis. Zorg er dus voor dat je makkelijk zelf dingen kan aanpassen aan je website, wanneer je dat zelf wil.

 

6. Je website linkt niet naar je sociale media

Actief op social media, maar dit wordt niet vermeld op je site? Een gemiste kans.  Via een facebook connectie kunnen facebook posts op je website worden getoond.  Schrijf je regelmatig nieuwe artikels op je website? Deel ze op sociale media en vergroot je bereik!

 

7. Je website verbleekt bij deze van de concurrentie

Als je zelf vindt dat je collega’s een veel betere website hebben, dan denken je klanten dat waarschijnlijk ook.  Je potentiële klanten bezoeken je website om een eerste indruk te krijgen. Kom je hier niet goed over of straal je een oubollig beeld uit, dan kiezen ze makkelijk voor je collega, die wel een goede website heeft.

 

Klinkt herkenbaar?

We geven je graag advies. Schrijf je in voor de vrijblijvende website scan.